Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

  1. Co to jest eKonto i eLogin?
  2. Czy jestem uprawniony do posiadania eKonta?
  3. Co oznacza konto z ograniczoną funkcjonalnością?
  4. Jak założyć eKonto?
  5. Co to jest Karta Użytkownika eKonta?
  6. Gdzie mogę otrzymać Kartę Użytkownika eKonta z kodem PUK?
  7. Jak aktywować eKonto?
  8. Do kiedy ważne jest moje eKonto?
  9. Co mogę zrobić jeśli zgubiłem Kartę Użytkownika eKonta z kodem PUK?
  10. Co zrobić jeśli eLogin twierdzi, że kod PUK z Karty Użytkownika eKonta jest nieprawidłowy?
  11. Co to jest procedura resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail?
  12. Jak zmienić hasło do eKonta?
  13. Zapomniałem hasła do eKonta – jak mogę zresetować hasło?
  14. Czy możecie ustawić i wysłać mi nowe hasło do eKonta?
  15. Do kiedy ważne jest moje hasło?
  16. Co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe i jak je włączyć?
  17. Straciłem dostęp do aplikacji uwierzytelniania dwuskładnikowego - co dalej?
  18. Czy posiadając eKonto mam dostęp do uczelnianej poczty elektronicznej?
  19. W jaki sposób mogę skorzystać z poczty elektronicznej Politechniki Poznańskiej?
  20. Czemu nie mogę zalogować się na pocztę Uczelnianą po ustawieniu hasła?
  21. Co zrobić, aby działało mi automatyczne logowanie za pomocą poświadczeń Windows?
  22. Co zrobić, aby działało mi automatyczne logowanie za pomocą certyfikatu?
  23. Co zrobić, aby logować się do systemu Windows za pomocą karty elektronicznej?
  24. Jak mogę skorzystać z zasobów biblioteki PP?
  25. Jak pobrać oprogramowanie, które udostępnia Uczelnia?
  26. Jak skorzystać z WiFi na uczelni?
  27. Gdzie mogę zobaczyć swoje oceny oraz wymagane opłaty za studia?
  28. Jestem absolwentem i moje eKonto jest już wyłączone – czy możecie je przywrócić na kilka dni?
  29. Konto wygasło z powodu nieprzedłużenia ważności hasła – co dalej?
  30. Nie znaleziono konta o podanej nazwie – co dalej?
  31. Konto o podanej nazwie jest wyłączone – co dalej?
  32. Jak ustawić zdjęcie wyświetlane obok nazwy konta?
  33. Gdzie zgłaszać inne pytania lub problemy dotyczące eKonta?

Co to jest eKonto i eLogin?

eKonto to elektroniczna tożsamość osoby związanej z Politechniką Poznańską. eKonto identyfikowane jest przez nazwę konta, nadawaną przez Uczelnię na podstawie imienia, nazwiska i typu użytkownika. Tożsamość zabezpieczona jest hasłem dostępowym ustawianym przez użytkownika i ważnym przez określony czas. Większość systemów Politechniki Poznańskiej wykorzystuje eKonto do uwierzytelniania użytkowników – najczęściej za pomocą serwisu eLogin. Nazwa użytkownika jest także adresem e-mail uczelnianej poczty elektronicznej.

eLogin to serwis WWW umożliwiający:

  • aktywowanie eKonta,
  • zresetowanie i ustawienie hasła do eKonta,
  • łatwe uwierzytelnienie w innych systemach,
  • zarządzanie certyfikatami elektronicznymi,
  • zarządzanie ustawieniami eKonta,
  • zgłaszanie uwag i problemów.
wróć do listy pytań

Czy jestem uprawniony do posiadania eKonta?

Do posiadania eKonta uprawnione są osoby związane formalnie z Politechniką Poznańską, czyli:

  • pracownicy etatowi Politechniki, w tym pracownicy emerytowani oraz osoby zatrudnione na podstawie umowy cywilno-prawnej,
  • studenci Politechniki (studia I, II stopnia, podyplomowe, doktoranckie) oraz słuchacze Szkoły Doktorskiej.
wróć do listy pytań

Co oznacza konto z ograniczoną funkcjonalnością?

Konta studentów i doktorantów mają ograniczoną funkcjonalność przed datą rozpoczęcia studiów i po dacie ich zakończenia. Oznacza to, że takie konta mają:

  • ograniczony zakres dostępnych systemów,
  • blokadę wysyłania i odbierania poczty na/z adresy spoza Politechniki Poznańskiej,
  • brak możliwości wygenerowania certyfikatu do sieci WiFi.
Jeśli w dniu rozpoczęcia studiów Twoje konto jest wciąż ograniczone, zaloguj się ponownie.

wróć do listy pytań

Jak założyć eKonto?

W przypadku studentów studiów I, II stopnia, doktoranckich, podyplomowych oraz słuchaczy Szkoły Doktorskiej zarekrutowanych w systemie rekrutacyjnym:

  • eKonto zakładane jest automatycznie po przyjęciu na studia,
  • student aktywuje eKonto z poziomu systemu rekrutacyjnego.

W przypadku studentów studiów I, II stopnia, doktoranckich, podyplomowych oraz słuchaczy Szkoły Doktorskiej przyjętych poza rekrutacją:

  • eKonto zakładane jest automatycznie po wprowadzeniu danych do systemu dziekanatowego,
  • student otrzymuje Kartę Użytkownika eKonta z danymi aktywacyjnymi – nazwą konta i kodem PUK.

W przypadku pracowników (dotyczy także osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilno-prawnej):

  • eKonto zakładane jest automatycznie po zatrudnieniu pracownika lub wprowadzeniu umowy do systemu,
  • pracownik otrzymuje Kartę Użytkownika eKonta z danymi aktywacyjnymi – nazwą konta i kodem PUK.
wróć do listy pytań

Co to jest Karta Użytkownika eKonta?

Karta Użytkownika eKonta to papierowa kartka, która zawiera przede wszystkim nazwę konta i kod PUK służący do aktywacji eKonta lub zresetowania hasła. Kartę Użytkownika eKonta należy zachować przez cały czas posiadania eKonta – kod PUK potrzebny jest do zresetowania hasła jeśli nie aktywowano procedury resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail.

W przypadku studentów studiów I, II stopnia, podyplomowych i słuchaczy Szkoły Doktorskiej, którzy brali udział w rekrutacji za pomocą systemu rekrutacyjnego Politechniki Poznańskiej, do aktywacji eKonta nie jest potrzebny PUK i Karta Użytkownika eKonta - aktywację można przeprowadzić z poziomu systemu rekrutacyjnego Politechniki Poznańskiej. W razie konieczności, Kartę Użytkownika eKonta można odebrać osobiście w wyznaczonych miejscach.

wróć do listy pytań

Gdzie mogę otrzymać Kartę Użytkownika eKonta z kodem PUK?

Miejsce odbioru Karty Użytkownika w przypadku pracowników zależy od tego, czy celem jest aktywacja eKonta, czy zresetowanie hasła.
W celu aktywacji eKonta, pracownicy Politechniki Poznańskiej powinni udać się osobiście do Działu Spraw Pracowniczych, pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5 (budynek Rektoratu), pokój 106.
W celu zresetowania hasła, pracownicy Politechniki Poznańskiej powinni udać się osobiście do Działu Obsługi i Eksploatacji, ul. Piotrowo 3a (wysoki budynek bez zegara), pokój 211B lub pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5 (budynek Rektoratu), pokój 010.
Godziny przyjęć: 7:00–15:00 od poniedziałku do piątku.
Pracownicy powinni mieć przy sobie legitymację pracowniczą lub dokument tożsamości.
Do grupy pracowników zalicza się także osoby zatrudnione na podstawie umów cywilno-prawnych.

Studenci studiów I, II stopnia, podyplomowych, doktoranckich i słuchacze Szkoły Doktorskiej, eKonto aktywują z poziomu systemu rekrutacyjnego Politechniki Poznańskiej i z tego powodu nie otrzymują automatycznie Karty Użytkownika eKonta.
W sytuacjach wyjątkowych (konieczność zresetowania hasła za pomocą kodu PUK) Karta Użytkownika eKonta może być odebrana:

  • w przypadku słuchaczy Szkoły Doktorskiej – osobiście w biurze Szkoły Doktorskiej, budynek A1 (z zegarem), pokój nr 604, w godz. 8:30–14:00, od poniedziałku do piątku,
  • w przypadku studentów studiów niestacjonarnych I, II stopnia i doktoranckich – osobiście w Zintegrowanym Centrum Obsługi, budynek A1 (z zegarem), pokój nr 17,
  • w przypadku studentów studiów stacjonarnych I, II stopnia i doktoranckich – osobiście w dziekanacie odpowiednim dla swojego kierunku studiów.
  • w przypadku słuchaczy studiów podyplomowych – osobiście w:
    • Dziale Kształcenia i Spraw Studenckich, pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5, pokój 309, w godz. 7:00–15:00 od poniedziałku do piątku,
    • lub Zintegrowanym Centrum Obsługi, budynek A1 (z zegarem), pokój nr 17.
Studenci powinni mieć przy sobie legitymację studencką, doktoranci – legitymację doktoranta, a słuchacze studiów podyplomowych – dokument tożsamości.

wróć do listy pytań

Jak aktywować eKonto?

Jeśli jesteś studentem studiów I, II stopnia, podyplomowych lub słuchaczem Szkoły Doktorskiej, który brał udział w rekrutacji za pomocą systemu rekrutacyjnego Politechniki Poznańskiej:

  1. Po przyjęciu na studia zaloguj się do systemu rekrutacyjnego Politechniki Poznańskiej.
  2. W systemie rekrutacyjnym wybierz kafelek eKonto, a następnie przycisk Aktywuj eKonto. Jeśli konto nie jest gotowe, spróbuj później.
  3. W serwisie eLogin, do którego przekieruje system rekrutacyjny, aktywuj procedurę resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail.
  4. Ustaw swoje hasło do eKonta. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  5. Zanotuj lub wydrukuj swój login i nowe hasło oraz datę jego ważności.

W pozostałych przypadkach:

  1. Odbierz Kartę Użytkownika eKonta z nazwą konta i kodem PUK.
  2. Wejdź na stronę eLogin – elogin.put.poznan.pl.
  3. Na stronie eLogin wybierz opcję Aktywuj eKonto.
  4. W formularzu aktywacji eKonta przepisz nazwę konta i PUK z Karty Użytkownika eKonta i kliknij Aktywuj eKonto.
  5. Aktywuj procedurę resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail.
  6. Ustaw swoje hasło do eKonta. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  7. Zanotuj lub wydrukuj swoje nowe hasło oraz datę jego ważności.

Od tego momentu możesz logować się w serwisie eLogin używając nowego hasła. Synchronizacja hasła w innych zasobach informatycznych, niedostępnych z poziomu serwisu eLogin (logowanie do systemu Windows, logowanie do drukarek i skanerów, logowanie do poczty z zewnętrznych klientów pocztowych) oraz do poczty w serwisie ePoczta może potrwać do 30 minut. Dodatkowo, dostęp do niektórych zasobów (drukarki, skanery) po zmianie hasła wymaga ponownego zalogowania się do systemu Windows w celu odświeżenia danych uwierzytelniających.

wróć do listy pytań

Do kiedy ważne jest moje eKonto?

W przypadku pracowników eKonto jest ważne przez cały czas trwania zatrudnienia. eKonto wyłączane jest po dwóch dniach od zakończenia zatrudnienia lub umowy. Pracownicy, którzy przeszli na emeryturę będąc zatrudnieni na Politechnice Poznańskiej, mogą wnioskować o kontynuację ważności eKonta po ustaniu zatrudnienia.

W przypadku studentów eKonto jest ważne przez cały czas posiadania statusu studenta. eKonto wyłączane jest pod dwóch dniach od skreślenia z listy studentów lub zakończenia studiów. Wyjątkiem są absolwenci pierwszego stopnia – eKonto mają włączone jeszcze przez czas potrzebny na przyjęcie na studia drugiego stopnia.

wróć do listy pytań

Co mogę zrobić jeśli zgubiłem Kartę Użytkownika eKonta z kodem PUK?

Musisz zgłosić się po nową Kartę Użytkownika eKonta w wyznaczonym miejscu.

wróć do listy pytań

Co zrobić jeśli eLogin twierdzi, że kod PUK z Karty Użytkownika eKonta jest nieprawidłowy?

Najpierw sprawdź dokładnie, czy wpisane w formularzu dane (nazwa konta i kod PUK) są takie same jak na Karcie Użytkownika eKonta. Możesz sobie pomóc wpisując kod PUK na przykład w Notatniku i kopiując go do formularza. Jeśli wciąż występuje problem z przyjęciem danych przez eLogin, musisz zgłosić się po nową Kartę Użytkownika eKonto w wyznaczonym miejscu.

wróć do listy pytań

Co to jest procedura resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail?

Procedura ta umożliwia zresetowanie hasła bez konieczności posiadania kodu PUK. Można ją skonfigurować w czasie aktywacji eKonta lub w dowolnym momencie po zalogowaniu się na swoje eKonto, wybierając w menu opcję Hasła, a następnie Edytuj dane resetowania hasła.

W celu zresetowania hasła z wykorzystaniem tej procedury, wykonaj poniższe kroki:

  1. Wejdź na stronę eLogin – elogin.put.poznan.pl.
  2. Na stronie eLogin wybierz opcję Resetuj hasło.
  3. W formularzu resetowania hasła wpisz swoją nazwę konta, pole na kod PUK pozostaw puste, a następnie kliknij Zatwierdź.
  4. Na skonfigurowany wcześniej prywatny adres e-mail, przesłany zostanie list z odsyłaczem, który musisz otworzyć. Jeśli list nie pojawi się w ciągu pół godziny, sprawdź folder ze SPAMem.
  5. Na stronie wyświetlonej po kliknięciu odsyłacza wprowadź ustaloną wcześniej odpowiedź na pytanie zabezpieczające.
  6. Ustaw nowe hasło do eKonta. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  7. Zanotuj lub wydrukuj swoje nowe hasło oraz datę jego ważności.
wróć do listy pytań

Jak zmienić hasło do eKonta?

Hasło można zmienić tylko w serwisie eLogin. Jeśli nie pamiętasz swojego obecnego hasła lub konto zostało zawieszone z powodu nieustawienia nowego hasła w odpowiednim terminie, musisz zresetować hasło. Jeśli pamiętasz swoje obecne hasło i możesz zalogować się do serwisu eLogin, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się w serwisie eLogin i wybierz opcję Hasło, a następnie Zmień hasło.
  2. W formularzu ustawienia hasła wpisz swoje bieżące hasło oraz nowe hasło. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  3. Zanotuj lub wydrukuj swoje nowe hasło oraz datę jego ważności.

Od tego momentu możesz logować się w serwisie eLogin używając nowego hasła. Synchronizacja hasła w innych zasobach informatycznych, niedostępnych z poziomu serwisu eLogin (logowanie do systemu Windows, logowanie do drukarek i skanerów, logowanie do poczty z zewnętrznych klientów pocztowych) oraz do poczty w serwisie ePoczta może potrwać do 30 minut. Dodatkowo, dostęp do niektórych zasobów (drukarki, skanery) po zmianie hasła wymaga ponownego zalogowania się do systemu Windows w celu odświeżenia danych uwierzytelniających.

wróć do listy pytań

Zapomniałem hasła do eKonta – jak mogę zresetować hasło?

Hasło można zresetować tylko w serwisie eLogin z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail lub kodu PUK z Karty Użytkownika eKonta. Jeśli masz skonfigurowaną procedurę resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail, wykonaj następujące kroki:

  1. Wejdź na stronę eLogin – elogin.put.poznan.pl.
  2. Na stronie eLogin wybierz opcję Resetuj hasło.
  3. W formularzu resetowania hasła wpisz swoją nazwę konta, pole na kod PUK pozostaw puste, a następnie kliknij Zatwierdź.
  4. Na skonfigurowany wcześniej adres e-mail, eLogin przyśle list z odsyłaczem, który musisz otworzyć. Jeśli list nie pojawi się w ciągu pół godziny, sprawdź folder ze spamem.
  5. Na stronie wyświetlonej po kliknięciu odsyłacza, wprowadź ustaloną wcześniej odpowiedź na pytanie zabezpieczające.
  6. Ustaw nowe hasło do eKonta. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  7. Zanotuj lub wydrukuj swoje nowe hasło oraz datę jego ważności.

Jeśli nie masz skonfigurowanej procedury resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail lub nie możesz z niej skorzystać, możesz zresetować hasło za pomocą kodu PUK z Karty Użytkownika eKonta:

  1. Jeśli nie masz Karty Użytkownika eKonta, musisz zgłosić się po nią w wyznaczonym miejscu
  2. Mając Kartę Użytkownika eKonta, wejdź na stronę eLogin – elogin.put.poznan.pl.
  3. Na stronie eLogin wybierz opcję Resetuj hasło.
  4. W formularzu resetowania hasła wpisz swoją nazwę konta i przepisz kod PUK z Karty Użytkownika eKonta, a następnie kliknij Zatwierdź.
  5. Ustaw nowe hasło do eKonta. Możesz wybrać jedno z wylosowanych lub wpisać własne, pod warunkiem spełnienia wyświetlonych wymagań jego złożoności.
  6. Zanotuj lub wydrukuj swoje nowe hasło oraz datę jego ważności.

Od tego momentu możesz logować się w serwisie eLogin używając nowego hasła. Synchronizacja hasła w innych zasobach informatycznych, niedostępnych z poziomu serwisu eLogin (logowanie do systemu Windows, logowanie do drukarek i skanerów, logowanie do poczty z zewnętrznych klientów pocztowych) oraz do poczty w serwisie ePoczta może potrwać do 30 minut. Dodatkowo, dostęp do niektórych zasobów (drukarki, skanery) po zmianie hasła wymaga ponownego zalogowania się do systemu Windows w celu odświeżenia danych uwierzytelniających.

Jeśli nie masz Karty Użytkownika eKonta z kodem PUK lub eLogin twierdzi, że kod PUK z Karty Użytkownika eKonta jest nieprawidłowy, musisz zgłosić się po nową Kartę Użytkownika eKonta w wyznaczonym miejscu.

wróć do listy pytań

Czy możecie ustawić i wysłać mi nowe hasło do eKonta?

Nie ma takiej możliwości. Musisz zresetować swoje hasło.

wróć do listy pytań

Do kiedy ważne jest moje hasło?

Data ważności hasła wyświetlana jest za każdym razem na końcu procesu ustawiania nowego hasła. Jeśli nie masz jej zapisanej, możesz ją sprawdzić w każdej chwili. W tym celu, po zalogowaniu się w serwisie eLogin, wybierz opcję Hasło – data ważności hasła zostanie wyświetlona na ekranie w Podsumowaniu.

Po upłynięciu okresu ważności hasła, rozpoczyna się okres ratunkowy, który wymusza zmianę hasła po zalogowaniu się w serwisie eLogin. Po upłynięciu okresu ratunkowego nie można zalogować się na swoje eKonto dopóki nie przeprowadzi się procedury resetowania hasła.

Długość okresu ważności hasła i okresu ratunkowego oraz wymaganą złożoność hasła wyznacza polityka bezpieczeństwa przypisana do Twojego eKonta. Aby wyświetlić szczegóły polityki bezpieczeństwa, wybierz w serwisie eLogin opcję Hasło, a następnie Reguły hasła.

wróć do listy pytań

Co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe i jak je włączyć?

Uwierzytelnienie do każdej aplikacji może składać się z kilku etapów (składników). W serwisie eLogin, domyślnie wymagany jest jeden składnik - hasło (zamiennie z logowaniem Windows oraz logowaniem certyfikatem). W takiej sytuacji wystarczy, że ktoś niepowołany pozna Twoje hasło i będzie mógł zalogować się na Twoje konto.

Aby utrudnić potencjalne włamanie, możesz skonfigurować drugi składnik uwierzytelniania w postaci specjalnej aplikacji na Twoim smartfonie. Aplikacja do obsługi drugiego składnika uwierzytelniania (aplikacja 2FA), co pół minuty generuje nowy sześciocyfrowy kod, który trzeba wprowadzić podczas logowania oprócz hasła. Włamywacz, oprócz wykradzenia hasła, będzie musiał uzyskać dostęp do Twojego smartfona, aby włamać się na Twoje konto.

Aby włączyć drugi składnik uwierzytelniania na swoim eKoncie, wykonaj następujące kroki:

  1. Zaloguj się na swoje konto w serwisie eLogin.
  2. Z menu wybierz opcję Hasło.
  3. Z menu wybierz opcję Drugi składnik lub przycisk Wyświetl szczegóły w sekcji Drugi składnik uwierzytelniania.
  4. Wybierz przycisk Włącz drugi składnik.
  5. Postępuj zgodnie z instrukcją na stronie.
wróć do listy pytań

Straciłem dostęp do aplikacji uwierzytelniania dwuskładnikowego - co dalej?

Jeśli masz dostęp do kodów zapasowych dla drugiego składnika uwierzytelniania (potrzebne będą dwa niewykorzystane kody):

  1. Podczas logowania, w formularzu żądania kodu drugiego składnika uwierzytelniania, wprowadź jeden z niewykorzystanych kodów zapasowych.
  2. Z menu wybierz opcję Hasło.
  3. Z menu wybierz opcję Drugi składnik lub przycisk Wyświetl szczegóły w sekcji Drugi składnik uwierzytelniania.
  4. Wybierz przycisk Wyłącz drugi składnik.
  5. Wprowadź jeden z niewykorzystanych kodów zapasowych, aby wyłączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
  6. Możesz teraz ponownie właczyć mechanizm uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Jeśli nie masz dostępu do kodów zapasowych, zgłoś problem na adres na adres esupport@put.poznan.pl. W treści zgłoszenia należy podać nazwę swojego konta i numer telefonu.

wróć do listy pytań

Czy posiadając eKonto mam dostęp do uczelnianej poczty elektronicznej?

Tak, każdy użytkownik eKonta ma dostęp do uczelnianej poczty elektronicznej. Nazwa konta jest równocześnie adresem e-mail, a dostęp do skrzynki pocztowej umożliwia system ePoczta dostępny po zalogowaniu się w serwisie eLogin. Dostępne są także inne sposoby dostępu do skrzynki pocztowej.

wróć do listy pytań

W jaki sposób mogę skorzystać z poczty elektronicznej Politechniki Poznańskiej?

Politechnika Poznańska korzysta z oprogramowania Zimbra Collaboration jako serwera poczty elektronicznej oraz narzędzia do współpracy między użytkownikami (np. w postaci współdzielonych folderów czy kalendarzy).

Z Uczelnianej poczty elektronicznej można skorzystać na kilka sposobów.

  1. Logując się bezpośrednio do serwisu WWW skrzynki pocztowej podając nazwę konta i hasło eKonta. Dostępne są osobno serwisy dla pracowników oraz dla studentów.
  2. Logując do serwisu WWW skrzynki pocztowej przez system ePoczta. Po zalogowaniu w serwisie eLogin i przekierowaniu do systemu ePoczta należy wybrać opcję Skrzynka pocztowa, a następnie Przejdź do skrzynki. W Ustawieniach systemu ePoczta możesz włączyć automatyczne przekierowanie do skrzynki po zalogowaniu w systemie ePoczta.
  3. Za pomocą własnego programu pocztowego zainstalowanego na komputerze (np. Mozilla Thunderbird) lub smartfonie. Dane połączniowe do serwera pocztowego, które musisz podać konfigurując program pocztowy uzyskasz z systemu ePoczta po wybraniu opcji Skrzynka pocztowa, a następnie Informacje połączeniowe.
wróć do listy pytań

Czemu nie mogę zalogować się na pocztę Uczelnianą po ustawieniu hasła?

Spróbuj ponownie później. Synchronizacja hasła w innych zasobach informatycznych, niedostępnych z poziomu serwisu eLogin (logowanie do systemu Windows, logowanie do drukarek i skanerów, logowanie do poczty z zewnętrznych klientów pocztowych) oraz do poczty w serwisie ePoczta może potrwać do 30 minut. Dodatkowo, dostęp do niektórych zasobów (drukarki, skanery) po zmianie hasła wymaga ponownego zalogowania się do systemu Windows w celu odświeżenia danych uwierzytelniających.

wróć do listy pytań

Co zrobić, aby działało mi automatyczne logowanie za pomocą poświadczeń Windows?

Podstawowym warunkiem jest włączenie takiej możliwości w ustawieniach swojego eKonta. W tym celu:

  1. Zaloguj się w serwisie eLogin i wybierz opcję Ustawienia.
  2. Zaznacz opcję Chcę korzystać z opcji automatycznego logowania.
  3. Zapisz ustawienia za pomocą przycisku pod formularzem.

Ten sposób logowania dostępny jest tylko na odpowiednio przygotowanych komputerach służbowych pracowników Politechniki Poznańskiej oraz skonfigurowanych do tego komputerach w laboratoriach. Aby móc skorzystać z automatycznego logowania za pomocą poświadczeń Windows na danym komputerze, musi on spełnić następujące warunki:

  • komputer musi być pod kontrolą systemu operacyjnego Windows,
  • komputer musi być dodany do oficjalnej domeny ActiveDirectory Politechniki Poznańskiej obsługiwanej przez Dział Obsługi i Eksploatacji,
  • musisz być zalogowany do systemu Windows za pomocą swojego użytkownika eKonto,
  • na komputerze musi być zainstalowana przeglądarka Internet Explorer, Google Chrome lub, odpowiednio skonfigurowana przez Dział Obsługi i Eksploatacji, Mozilla Firefox.
wróć do listy pytań

Co zrobić, aby działało mi automatyczne logowanie za pomocą certyfikatu?

Podstawowym warunkiem jest włączenie takiej możliwości w ustawieniach swojego eKonta. W tym celu:

  1. Zaloguj się w serwisie eLogin i wybierz opcję Ustawienia.
  2. Zaznacz opcję Chcę korzystać z opcji automatycznego logowania.
  3. Zapisz ustawienia za pomocą przycisku pod formularzem.

Następnie musisz pobrać z serwisu eLogin swój certyfikat elektroniczny. W tym celu:

  1. Zaloguj się w serwisie eLogin i wybierz opcję Certyfikaty.
  2. Jeśli nie masz jeszcze wygenerowanego certyfikatu ogólnego przeznaczenia, wygeneruj go.
  3. Pobierz certyfikat ogólnego przeznaczenia.

Ostatni krok to poprawna konfiguracja Twojej przeglądarki. Sprawdź jak skorzystać z logowania certyfikatem klienta w przeglądarce:

Możliwe problemy:

  • błędy SSL (np. SSL_ERROR_BAD_MAC_READ): musisz wyłączyć skanowanie strony eLogin (lub wszystkich stron HTTPS) w swoim programie antywirusowym.
wróć do listy pytań

Co zrobić, aby logować się do systemu Windows za pomocą karty elektronicznej?

Ten sposób logowania dostępny jest tylko na odpowiednio przygotowanych komputerach służbowych pracowników Politechniki Poznańskiej oraz skonfigurowanych do tego komputerach w laboratoriach. Komputer musi być dodany do oficjalnej domeny ActiveDirectory Politechniki Poznańskiej obsługiwanej przez Dział Obsługi i Eksploatacji.

Aby karta elektroniczna mogła służyć do logowania się do systemu Windows, trzeba wgrać na nią certyfikat elektroniczny wystawiony przez Politechnikę Poznańską zgodnie z instrukcją zarządzania kartą.

wróć do listy pytań

Jak mogę skorzystać z zasobów biblioteki PP?

Sposób dostępu i warunki korzystania z zasobów elektronicznych Biblioteki Politechniki Poznańskiej opisano na stronie Biblioteki.

wróć do listy pytań

Jak pobrać oprogramowanie, które udostępnia Uczelnia?

Oprogramowanie udostępniane przez Uczelnię można pobrać z systemu eProgramy. Po zalogowaniu się w systemie eLogin, wybierz system eProgramy na liście Dostępnych systemów.

wróć do listy pytań

Gdzie mogę zobaczyć swoje oceny oraz wymagane opłaty za studia?

Informacje o ocenach i wymaganych opłatach za studia możesz uzyskać z systemu eStudent (studenci przyjęci przed 2021-10-01) lub USOSweb (studenci przyjęci 2021-10-01 lub później).

wróć do listy pytań

Jestem absolwentem i moje eKonto jest już wyłączone – czy możecie je przywrócić na kilka dni?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Informacje na temat Twoich zakończonych studiów możesz uzyskać w dziekanacie danego wydziału.

wróć do listy pytań

Konto wygasło z powodu nieprzedłużenia ważności hasła – co dalej?

Oznacza to, że Twoje hasło nie zostało zmienione przed upłynięciem okresu ratunkowego po minięciu daty jego ważności. Musisz zresetować hasło.

wróć do listy pytań

Nie znaleziono konta o podanej nazwie – co dalej?

Najpierw sprawdź dokładnie czy wpisana w formularzu dane nazwa konta jest prawidłowa (taka sama jak na Karcie Użytkownika). Zwróć szczególną uwagę na domenę (część po znaku @). Jeśli dalej występuje problem z przyjęciem nazwy konta przez eLogin, musisz zgłosić się po nową Kartę Użytkownika eKonta w wyznaczonym miejscu.

wróć do listy pytań

Konto o podanej nazwie jest wyłączone – co dalej?

Oznacza, to że nie masz uprawnień do posiadania eKonta. Jeśli jesteś studentem, to Twoje studia jeszcze się nie rozpoczęły lub już się zakończyły (skreślono Cię z listy studentów lub się obroniłeś). Jeśli jesteś pracownikiem, to Twoje zatrudnienie (lub umowa) jeszcze się nie rozpoczęło lub już się zakończyło.

Jeśli uważasz, że żadna z powyższych sytuacji nie ma miejsca, skontaktuj się ze swoim dziekanatem (studenci) lub Działem Spraw Pracowniczych (pracownicy).

wróć do listy pytań

Jak ustawić zdjęcie wyświetlane obok nazwy konta?

Zdjęcie profilu pobierane jest z serwisu www.gravatar.com na podstawie adresu e-mail, który możesz ustawić w procedurze resetowania hasła z wykorzystaniem prywatnego adresu e-mail. Zdjęcie to będzie publicznie dostępne dla każdego, kto zna ten adres e-mail. Serwis ten nie jest obsługiwany przez Politechnikę Poznańską. Prosimy zapoznać się z warunkami korzystania z tego serwisu i we własnym zakresie zdecydować o jego użyciu. Prosimy nie używać w serwisie Gravatar tego samego hasła, którym zabezpieczone jest Twoje eKonto.

Korzystanie z usługi Gravatar jest dobrowolne i nie wpływa na zakres usług świadczonych przez Politechnikę Poznańską.

wróć do listy pytań

Gdzie zgłaszać inne pytania lub problemy dotyczące eKonta?

Problemy z logowaniem, aktywacją eKonta lub resetowaniem hasła prosimy zgłaszać na adres esupport@put.poznan.pl. W treści zgłoszenia należy podać nazwę swojego konta i dokładnie opisać swój problem.

Problemy z działaniem serwisu eLogin lub innych systemów dostępnych w ramach eKonta należy zgłaszać korzystając z formularza Zgłoś uwagę dostępnego w serwisie eLogin.

wróć do listy pytań